اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۰۸۳

چرا نباید میوه‌های خشک فله‌ای بخرید؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ , بازدید: ۳۵۶۱
میوه‌های خشک‌شده‌ای که به‌صورت فله‌ای و بدون هیچ نوع مشخصاتی در بازار به فروش می‌رسد مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست.

میوه‌های خشک‌شده‌ای که به‌صورت فله‌ای و بدون هیچ نوع مشخصاتی در بازار به فروش می‌رسد مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف دارندگان رستوران تهران به نقل از تسنیم، نسترن محمدی رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: میوه‌هایی که به‌صورت خشک‌شده در بازار به فروش می‌رسد باید در کارخانجات مجهز بهداشتی تهیه و بسته‌بندی شوند.

 

وی افزود: میوه‌های خشک‌شده حتماً باید در کارخانجات مشمول اخذ پروانه‌های بهداشتی و در شرایط مناسب و مطابق با ضوابط و قوانین تهیه و بسته‌بندی شوند.

 

محمدی اظهار داشت: میوه‌های خشک‌شده‌ای که به‌صورت فله‌ای و بدون هیچ نوع مشخصاتی در بازار به فروش می‌رسد مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست و مصرف‌کنندگان هنگام خرید این نوع محصول حتماً به مشخصات بهداشتی به‌روی محصول دقت کنند.

 

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: میوه‌ها بعد از خشک شدن در کارخانجات که بر اساس ضوابط بهداشتی و با حضور مسئول فنی صورت می‌پذیرد هنگام بسته‌بندی نیز از لحاظ باقی‌مانده سموم کنترل می‌شود.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016